روش صحیح یادگیری اصطلاحات انگلیسی

سه شنبه 23 شهريور 1400
21:14
wetalk

آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی یکی دیگر از مواردی است که در آموزش زبان انگلیسی برای بسیاری از زبان اموزان اهمیت بسیار زیادی دارد و دانستن اصطلاحات می تواند در فهم بسیاری از متون و حتی فیلم ها به شما کمک کند.

نکات بسیار زیادی درباره اصطلاحات انگلیسی وجود دارد که دانستن آن ها می تواند به شما کمک بکند تا بهترین روش ها و رویکرد را برای یادگیری این اصطلاحات در نظر بگیرید و استفاده کنید.

اهمیت اصطلاحات انگلیسی

نکته بسیار مهمی که باید در باره اصطلاحات زبان در نظر بگیرید این است که از استفاده بیش از حد اصطلاحات باید اجتناب کنید.

برخی از بان آموزان با حفظ کردن و گاهاً استفاده از آن ها احساس خوشایندی دارند و حس می کنند که کار بسیار خوبی انجام داده اند در حالی که باید چندین نکته را در این باره در نظر گرفت.

نکته اول اینکه هدف از زبان انگلیسی توانایی ایجاد ارتباط است، اگر شما اصطلاحات عجیب و غریب را حفظ کنید و دائماً از آن ها استفاده کنید اتفاقی که می افتد این است که افراد بسیاری در جهان هتسند که آن اصطلاحاتی که شما یاد گرفته اید را بلد نیستند بنابر این اگر از آن ها استفاده کنید اصلاً منظور شما را متوجه نمی شوند.

نکته دوم درباره اصطلاحات زبان انگلیسی این است که استفاده بی رویه از آن ها مکالمه شما را غیر عادی می کند یعنی از حالت مکالمه Natural خارج می شود.

منظور از حالت عادی این است که آیا یک Native هم همین مقدار که شما اصطلاح استفاده می کند، در مکالمه استفاده می کند یا خیر.

اگر نگاهی به مکالمه فارسی روزانه خود بیاندازید متوجه می شوید که خیلی هم از اصطلاحات در حالت عادی استفاده نمی کنیم.

در زبان های دیگر نیز دقیقاً همین طور است، پس با استفاده بی رویه از اصطلاحات در مکالمات خود احساس کاذب داشتن مهارت بالا را نداشته باشید که این اشتباه بسیار بزگی است.

بنابر این هر چیزی که آموزش مکالمه زبان انگلیسی را غیر عادی می کند باید کنار بگذارید.

منبع آموزش اصطلاحات انگلیسی

نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد منبع و یا سورس اصطلاح زبان انگلیسی است.

لزوماً هر اصطلاحی که در اینستاگرام یا هر جای دیگر می بینید و می شنوید صحیح نیستن و شاید در شرایط خاصی از آن اصطلاح استفاده شود.

برای مثال You may have the floor یک اصطلاح است که یعنی نوبت شماست که صحبت کنید.

ولی استفاده از آن در پارک و دوستان کار عاقلانه ای نیست چرا که این اصطلاح فقط در پارلمان و یا مکان های دولتی و رسمی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

پس هر جایی و در هر شرایطی نمی توان از آن استفاده کرد.

خیلی به آموزش های افراد غیر نیتیو توجه نکنید بهترین منبع یادگیری اصطلاحات قطعاً فیلم ها و سریال ها و برنامه های تلوزیونی و یا رمان ها و مجلات و مقالات هستند.

بنابراین هر مدرسی که از خود معنی درآورد و اصطلاح انگلیسی را آموزش داد سریعاً شما جدی نگیرید بررسی کنید ببینید آیا این اصطلاح اصلاً مورد استفاده هست در کجای دنیا از آن استفاده می شود.

نکته نهایی در آموزش اصطلاحات انگلیسی این است که عجله ای برای آن به خرج ندهید به مرور که به آموزش ریدینگ زبان انگلیسی بپردازید، حتی لیسنینگ کم کم اصطلاحات مختلفی یاد می گیرید و باید در این مسیر صبوری کنید.

همان طور که در آموزش لغات انگلیسی گفته شد بهترین روش همان روش یادگیری لغات است.

شما در یک برنامه رادیویی و یا کتاب و متن و مقاله ای ابتدا معنی را یاد می گیرید بعد تلفظ را بررسی می کنید و سپس کاربرد آن را متوجه می شوید.

برای اصطلاحات یا idiom ها حتماً مطمئن شوید که در کدام منطقه و کشور از آن اصطلاح استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که اصطلاحات دائماً در حال تغییر هستند و ممکن است بعد از چندین سال دیگر از آن اصطلاحات استفاده نشود بنابراین هر جا هرچی دیدید نمی تواند یک منبع برای یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها: آموزش زیان , انگلسی ,
[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به wetalk-آموزش زبان های خارجی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]